انواع واگن قیفی (فله بر)

واگن قیف Hopper wagon 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید

انواع واگن قیفی (فله بر)

واگن قیفی Hopper wagon (ایالات متحده) یا واگن قیف (UIC) نوعی از انواع واگن باری راه آهن است که برای حمل و نقل کالاهای فله شل مانند زغال سنگ، سنگ معدن، غلات و بالاست مسیر استفاده می شود.

دو نوع اصلی واگن قیفدار وجود دارد: واگن فله بر سرپوشیده که مجهز به سقف هستند و واگن هاپر باز که سقف ندارند.

وجه تمایز این نوع واگن از واگن گوندولا است که دارای درهای بازشو در قسمت زیرین یا طرفین برای تخلیه بار است. توسعه واگن هاپر همراه با توسعه حمل و نقل خودکار چنین کالاهایی، با امکانات و تجهیزات بارگیری و تخلیه خودکار انجام شد.

واگن قیف Hopper wagon

واگن فله بر پوشیده شده برای محموله های فله مانند غلات، شکر و کود استفاده می شود که باید از قرار گرفتن در معرض آب و هوا محافظت شود.

واگن هاپر باز برای کالاهایی مانند زغال‌سنگ استفاده می‌شوند که می‌توانند در معرض قرار گرفتن با اثرات مضر، آسیب بسیار کمتری ببینند.

هر زمان که نیاز به جابجایی خودکار محموله‌ها وجود داشته باشد، از واگن‌های هاپر توسط راه‌آهن‌های سراسر جهان استفاده می‌شود.

«Ore jennies» عمدتاً اصطلاحی برای واگن های هاپر باز کوتاه‌تر است 

یک کمپرس واگن چرخشی امکان استفاده از ماشین های تله کابین ساده تر و جمع و جورتر (چون انتهای شیب دار مورد نیاز نیست) را به جای قیف می دهد. با این حال، قیف‌های سرپوشیده هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع واگن هاپر، به عنوان قیف های “دو منظوره” شناخته می شوند، نوعی واگن که به واگن قیف زغال سنگ با جفت چرخشی در یک طرف یا در هر دو انتها اشاره دارد. آنها را می توان در هر دو عملیات روتاری یا تخلیه پایین استفاده کرد.

واگن قیف Hopper wagon

افزایش بار چرخ‌ها پیامدهای مهمی برای زیرساخت‌های ریلی مورد نیاز برای تطبیق محموله‌های واگن های هاپر غلات در آینده دارد.

وزن واگن از طریق این بارهای چرخ به ریل ها و ساختار مسیر زیرین منتقل می شود. با افزایش بار چرخ‌ها، هزینه‌های تعمیر و نگهداری مسیر افزایش می‌یابد و توانایی وزن ریل معین، عمق بالاست و پیکربندی اتصال برای مدیریت ترافیک طولانی‌ مدت ریلی کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، توانایی یک پل معین برای رسیدگی به ترافیک طولانی‌ مدت ریلی نیز با افزایش بار چرخ کاهش می‌یابد. بار محور دو برابر بار چرخ است.

واگن قیف Hopper wagon

کلمه “Hopper” به معنی “ظرفی با دهانه باریک در پایین” به قرن سیزدهم برمی گردد،و در داستان “The Reeve’s Tale (نوشته شده در اواخر قرن چهاردهم) با اشاره به یک ماشین یافت می شود. برای آسیاب کردن دانه به آرد.

واگن قیفی Hopper wagon 5
واگن قیف ۷۱۵-۱۱
واگن قیفی Hopper wagon 5
واگن قیف ۲۵-۴۰۰۱
واگن قیفی Hopper wagon 5
واگن قیف ۱۷۶۱-۱۹
واگن قیفی Hopper wagon 5
Hopper wagon 7032-20
واگن قیفی Hopper wagon 5
Hopper wagon 1761-19
واگن قیفی Hopper wagon 5
واگن فله بر ۹۵۳-۱۹
واگن قیفی Hopper wagon 5
واگن قیف ۱۹-۷۵۲
[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

واگن مسطح ّFlate wagon
بلاگ

انواع واگن مسطح کالای راه آهن

واگن مسطح کالای راه آهن دارای کف تخت، معمولا تمام طول، عرشه و کمی یا بیش از حد فوقانی است. این واگن های فلت برای حمل اتومبیل به کار میروند