مبنای تاریخ محاسبه نرخ حمل ریلی به حوزه آسیای میانه

انواع واگن

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مبنای تاریخ محاسبه نرخ حمل ریلی به حوزه آسیای میانه

از آنجاییکه در محاسبات نرخ حمل ریل بین صادرکنندگان و شرکتهای حمل و اکسپیدیتورها اختلاف بوجود میاید، بویژه زمانی که نوسانات نرخ ارز نیز تاثیر گذار خواهد بود، بایستی خاطر نشان گردد که بر اساس قوانین راه آهن روسیه – آسیای میانه مبنای محاسبات نرخ حمل، تاریخی است که در مهر خروج ایستگاه راه آهن مبدا بر روی بارنامه درج گردیده است.

در خصوص کالاهای صادراتی از ایران به حوزه کشورهای آسیای میانه،  تاریخ خروج از ایستگاه سرخس (ایران)  ملاک محاسبات نرخ حمل (کد) خواهد بود.

  • یک نکته و استثنا وجود دارد و آن هم در پایان سال میلادی است: در تاریخ اول ژانویه ضمن اینکه نرخهای حمل سال جدید تغییر خواهد نمود تمامی کدهای حمل ریلی که بر روی بارنامه درج نگردیده اند و از ایستگاه میدا خارج نگردیده اند، نیز باطل خواهند شد.

در این خصوص طی هماهنگی ای که بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران با راه آهن روسی-آسیای میانه، که معمولا در پایان سال میلادی صورت میگیرد، بطور استثناء، ملاک محاسبات نرخ و اعتبار کد، تاریخ درج شده در مهر خروج ایستگاه راه اهن مبدا در داخل خاک ایران، قرار میگیرد. لذا واگنی که مثلا در زنجان در تاریخ ۳۱ دسامبر مهر خروج خورده باشد، با توجه به اینکه معمولا بعد از یک هفته به ایستگاه سرخس میرسد، ضمن آنکه کدهای مندرج در بارنامه هنگام ورود به حوزه آسیای میانه معتبر است، نرخ آن نیز بر اساس نرخ ماه دسامبر محاسبه خواهد شد.

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

واگن مسطح ّFlate wagon
بلاگ

انواع واگن مسطح کالای راه آهن

واگن مسطح کالای راه آهن دارای کف تخت، معمولا تمام طول، عرشه و کمی یا بیش از حد فوقانی است. این واگن های فلت برای حمل اتومبیل به کار میروند