انواع واگن تانکر

این مطلب را به اشتراک بگذارید

انواع واگن تانکر

به دلیل تنوع گسترده مایعات و گازهای منتقل شده، انواع مختلفی از واگن تانکر وجود دارد.

واگن های مخزنی می توانند تحت فشار یا بدون فشار، عایق یا غیر عایق باشند و برای کالاهای منفرد یا چندگانه طراحی شوند.

واگنهای بدون فشار دارای اتصالات مختلفی در قسمت بالایی هستند و ممکن است در قسمت پایین نیز دارای اتصالات باشند. برخی از اتصالات بالا توسط یک محفظه محافظ پوشانده شده است.

واگنهای مخزنی تحت فشار دارای یک صفحه فشار، با تمام اتصالات، و یک محفظه محافظ استوانه ای در بالا هستند. بارگیری و تخلیه از طریق محفظه محافظ انجام می شود.

واگن تانکر جزو تجهیزات تخصصی هستند. به عنوان مثال، داخل تانکر ممکن است با موادی مانند شیشه یا سایر پوشش های تخصصی پوشانده شود تا محتویات مخزن را از پوسته مخزن جدا کند. بایستی مراقب باشید که محتویات مخزن با ساختار مخزن سازگار باشد.

در نتیجه این تخصص، واگن تانکر عموماً واگنهای «یک طرفه» شده اند. سایر انواع واگنها مانند واگنهای جعبه‌ای را می‌توان به راحتی با کالاهای دیگر برای سفر برگشت بارگیری کرد.

ترکیبی از این دو نوع، مانند واگن های جعبه‌ای با مخازن مایع در زیر طبقات، انجام شد. با اینکه واگن مطمئناً می‌توانست بار را در هر دو جهت حمل کند، لیکن اندازه محدود مخزن باعث شد این کار ناموفق باشد.

درصد زیادی از انواع واگن‌ تانکر متعلق به شرکت‌هایی هستند که به جای خود راه‌آهن، توسط راه‌آهن خدمات رسانی می‌کنند. این را می توان با بررسی علائم گزارش روی خودروها تأیید کرد. این علامت‌ها همیشه به X ختم می‌شوند، به این معنی که مالک یک حامل مشترک نیست.

در صنعت ریلی، واگن‌ مخزنی بر اساس نوع خود و نه بر اساس محموله‌های حمل‌شده گروه‌بندی می‌شوند.

واگن مخزنی خدمات غذایی ممکن است با فولاد ضد زنگ، شیشه یا پلاستیک پوشانده شوند. واگن تانکر حامل کالاهای خطرناک به طور کلی بسته به محموله مورد نظر و فشار عملیاتی، از انواع مختلفی از فولاد ساخته می شوند.

همچنین ممکن است برای محافظت از مخزن یا هدف خلوص محصول با لاستیک اندود شده یا با پوشش های تخصصی پوشانده شوند.

سر تانکرها نیز برای جلوگیری از پارگی در هنگام تصادف قوی تر هستند. نوع نهنگ شکم جای خود را به خودروهای با ظرفیت بالاتر (طولانتر) و در عین حال با عرض استاندارد AAR Plate “C” داده است.

تمام انواع واگن تانکر تحت بازرسی دوره ای از نظر آسیب و خوردگی قرار می گیرند. شیرهای فشار شکن در هر بارگذاری بازرسی می شوند. واگن های تحت فشار برای اطمینان از یکپارچگی مخزن به طور مرتب تحت فشار تست می شوند.

اکثر واگن مخزنی ها که امروزه کار می کنند دارای جفت های دو قفسه ای AAR نوع E هستند که برای جلوگیری از جدا شدن، در صورت تصادف یا خارج شدن از ریل، طراحی شده اند. این امر احتمال سوراخ شدن کوپلرها در واگن تانکر مجاور را کاهش می دهد.

با این حال، اگر واگن تانکر از خارج شدن از ریل جلوگیری شوند، نیروهای پیچشی یک واگن در حال خروج از ریل می‌تواند به واگن های دیگر منتقل شود و در نتیجه واگن های مجاور از ریل خارج شوند.

واگن مخزنی عایق بندی شده (که ممکن است دارای سیستم های گرمایش یا تبرید نیز باشند) زمانی استفاده می شوند که محتویات آن باید در دمای معینی نگهداری شود.

به عنوان مثال، واگن تانکر Linde حامل آرگون مایع است. واگن های طراحی شده برای چندین کالا از دو یا چند مخزن (محفظه) ساخته می شوند. هر محفظه باید دارای اتصالات جداگانه باشد. ظرفیت کمتر و پیچیدگی بیشتر خودروهای چند محفظه ای به این معنی است که آنها درصد کمی از موجودی واگن های مخزنی را تشکیل می دهند.

واگن اژدر یا واگن بطری نوعی واگن راه‌آهن است که در کارخانه‌های فولادسازی برای بیرون آوردن آهن مذاب از کوره بلند برای شروع فرآیند فولادسازی اولیه استفاده می‌شود.

ظرف عایق حرارتی بر روی خرطومی ها نصب می شود و برای تحمل دماهای بسیار بالا و همچنین نگه داشتن فلز در حالت مذاب در مدت زمان طولانی طراحی شده است. ظرف را می توان در امتداد محور طولی خود چرخاند تا آهن خامه ای را در ملاقه خالی کند. این نام از شباهت تانکر به اژدر گرفته شده است.

واگن تانکر آژدر
۱۵-۱۵۴۷
۱۵-۱۵۴۷-۰۱
۱۵-۱۵۴۷-۰۲
۱۵-۱۵۴۷-۰۳
۱۵-۱۵۴۷-۰۳
[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

واگن مسطح ّFlate wagon
بلاگ

انواع واگن مسطح کالای راه آهن

واگن مسطح کالای راه آهن دارای کف تخت، معمولا تمام طول، عرشه و کمی یا بیش از حد فوقانی است. این واگن های فلت برای حمل اتومبیل به کار میروند